Shot me out of the sky: 35

-Vad sa hon? frågar hon allvarligt.
- Ääh, jag överreager bara, hon sa att "familjen" ska flytta till London och då är pappa inte inräknad.
Hon tittade på mig med en medlidande blick och sätter sig bredvid mig.
- Ledsen, när flyttar dom? Frågade hon och kollar fortfarande oroligt på mig.
- Jag vet inte, om några veckor kanske? Sa jag och kände en tår rinna nerför kinden. Nu kom Zayn ut och satt sig också bredvid mig. Jag torkade bort tåren och han drog mig in i hans armar. Nathalie ställde sig upp och gick in igen.
- Do you wanna talk about it? frågade Zayn medans han tröck mig lite närmare i kramen.

Jag skakade på huvudet Zayn höll om mig hårt och nynnade på någon låt i mitt öra.
Vi satt ut på balkongen i 30 minuet tills Louis kom ut och sa att det var mat. Vi reste oss upp från stolen Zayn höll sin arm runt min midja. Jag log ett svagt leende till honom.
-Thank you! Viskade jag till honom och kysste honom löst.
-Anything for you babe!
Vi gick in till köket där Natahlie och Louis satt och väntade.
Vanessas perspektiv:
Jag tog hissen ner Niall stog utanför porten. Han hade på sig en grå tröja med något under och ett bara beige chinos,
när han såg mig log han sitt underbara leende så man såg hans tandställning.
Jag öppnade porten han mötte mig i en kram.
-Hey beautiful! Viskade han i mitt öra.
-Hey babe svarade jag.
-Shell we go? Frågade han.
-Ofc sa jag.
Han tog min hand sen började vi gå längst Londons gator det var en sån vacker stad. Jag är så glad att vi valde att bo här över sommaren. Shit sommaren är snart slut vi måste stann tänkte jag. Då stannade vi utanför en söt lite resterande som Niall öppnade dörren till. Vi satte oss vi ett bord och beställde mat vi pratade och skrattade under hela middagen. Efter maten gick vi en promenad längst en flod, vi satte oss ner på bänk och kollade på utsikten.
-Eumh Vanessa sa Niall efter ett tag.
-Yes Niall is something wrong?
-No sa han och skrattade lite nervöst, would you like to be My girlfriend?
-Niall really utbrast jag glatt.
Han nickade lite nervöst Jag slängde mig över honom så vi ramlar på marken. Jag kollade in i hans underbara ögon som fick mitt hjärta att hoppa över ett slag.
-I love you viskade han.
-I love you too sa jag och kysste honom.
Vi reste oss upp sen började vi gå hem när vi kom in i lägenheten möttes vi an fyra sovande personer. Vi gick in i mitt rum jag somnade i hans armar, där jag allt kände mig trygg.
NAtahlies perspektiv:
Jag vaknade av att solen lös upp hela rummet, alla andra sov så jag tänkte spela dom ett spratt. Jag smög fram till stereon jag satte i en skiva höjde till Max sen träck jag på play.
WMYB började spelas på högsta volym, alla satte sig upp klarvakna.
Jag började skratta jätte högt sen började jag dansa.
Ellas perspektiv:
Jag vaknade av att jätte hög musik började spelas jag såg Natahlie stå vid stereon hon skrattade och dansade.
-Whata fuck sa Louis och kollade på mig.
-Don't look at me it's yours girlfriend!
Zayn började skratta åt min kommentar, Louis skulle precis säga något när Vanessa och Niall kom in springandes.
Vanessa sprang fram till Natahlie dom började dansa dansen som vi har hittat på till WMYB.
Dom såg så roliga ut jag tror dom glömde att tre av killarna som sjunger låten stog i rummet. Louis tog upp mobilen och började filma. Nathalie och Vanessa snurrade och hoppade det var inte en dans längre det var det fulaste jag sett. Killarna skarattade som vanligt hörde man Niall mest, när låten var slut så kollade dom på oss konstigt.
Jag och killarna började skratta igen så mycket att vi låg på golvet.
-What?! Utbrast Natahlie.
Då började vi skratta ännu mera hon och Vanessa kollade på varandra sen gick dom in i köket. Efter ett tag gick vi också in i köket. Vi åt frukost och pratade om deras dans kunskaper.
Efter ett tag var killarna tvungna att åka hem för dom skulle på en signering.
Vi kysste och kramade dom hejdå, sen började vi fixa i vardagsrummet. Helt plötsligt skrek Vanessa familjeråd!!
Vanessas perspektiv:
När killarna hade gått gick Ella och nathalie in i vardagsrummet och städade. Jag gick in i köket och satte på lite mer kafé och tog fram lite saker vi skulle använda.
Familjeråd skrek jag dom kom in springande i köket.
-Familjeråd? Sen när har vi det undrade Ella.
-Ellerhur sa Natahlie.
-Sätt er ner och var tysta.
Dom gjorde som jag sa.
-Ju vi är ju i London över sommaren men jag vill flytta hit. Jag gillar verkligen Niall och dom andra killarna,ni gillar dom också eller hur? Dom nickade som svar så jag har en ide är ni redo?
Ellas perspektiv:
Vanessa stog och pratade jag höll med om allt hon sa.Men hur ska vi ha råd? Tänkte jag.
- Vi kanske kan öppna ett galleri? Sa vanessa jag och Natahlie är bra på att fotografera och Ella på att ta hand om pappren. Så vad tycker ni?
Jag och Natahlie kollade på varandra.
-Vi älskar det skrek vi samtidigt.
Bra för jag såg en lokal som man kan hyra, vi behöver bara fråga våra föräldrar.
-Ja min mamma ska ju ändå flytta hit då borde jag väl få det med sa jag.
Vi reste oss upp och ringde våra föräldrar.

Kommentarer
Postat av: Julia

åååh jättebra tjejer! <3

2012-05-11 @ 21:46:03
Postat av: Ida

Jättebra novell, längtar tills nästa kapitel :)

2012-05-12 @ 15:41:59
Postat av: bella

Ni kan inte sluta!!!:O

2012-05-13 @ 16:05:11
URL: http://novelmaniac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0