Shot me out of the Sky: Chapter 25

Jag stirrade in i hans gudomligt blåa ögon men blev avbruten av att hans läppar nudda mina. Kyssen var kort och när han tog bort ansiktet blev jag lite besviken. Han såg det och tog tag i min hand. Vi gick in för att se att alla somnat på soffan.

Vanessas perspektiv:

Klockan är faktiskt inte så mycket, och jag ska precis fråga Niall om han orkar vara uppe lite till och prata eller om han vill låna Nathalis säng, det är tydligt att hon INTE kommer använda dem, hon ser väldigt nöjd ut där hon ligger lindad runt Louis, när jag hör Ella sjunga för sig själv i duschen. Jag ler och Niall, som märker det svarar gulligt
- She´s good!
- Haha, yeah wait here for a sec, I´m going to tell her that we´re back, svarar jag med ett leende och ska precis gå när han drar tillbaka mig och kysser mig lätt på läpparna. Han säger
- Do you know how sweet you are?
- Probably not, säger jag och tittar generat ner i golvet. Han tar upp min haka med två fingrar och säger:
-But you are! It seems like Zayn is gone, I´ll go and call him, säger han sedan generat.
Jag ler stort mot honom och börjar gå mot Ellas badrum. Jag förstår verkligen inte varför han väljer att vara med mig, tänker jag medans jag knackar på badrumsdörren.
Nialls perspektiv:
I cant believe this. I usually take it slow and do it safe. But I couln´t resist. She´s so cute AND fun AND smart! While I wait for Zayn to pick up his phone I think about her. Did I go to fast? I shake off the insecure feelings and starts talking to Zayn, who just answered.
-Hey man, where are you?
- Ehm, I´m at Danielles, she told me I could go there to fix som things before my date.
- Date?
- Didn´t you know, I´m going on a date with Ella! I could tell on his voice that he was excited.
- Oh, I had no idea... But it sounds nice!?
- Yeah, it´s going to be great! How did your date go, by the way?
Even though he cant see my face I´m blushing.
- Awesome, I really, really like her!
Zayn laughs and says
- Good! It´s about time you found a girl! Did you show her your feelings? He asks very careful, he knows I use to take thing slow so when I answer: Yes, I kissed her! He become silent but shouts
- Cool! I´m proud of you man! after less then two seconds.
-Thanks, I think she´s perfect!
- Good! Sorry but I really have to sleep now, you have to tell me more later?
We finish our conversation and I hang up.
Vanessas perspektiv:
Ellas sång tystnar snabbt när jag knackat på dörren.
- Who is it? frågar hon.
- Ta det lugnt, det är bara jag, svarar jag glatt.
- Aha, haha jag började undra när "the love birds" skulle komma! svarar hon lättat
- Haha, jättekul, svarar jag ironiskt.
- Åh herregud! Ella stänger snabbt av dushen och jag hör att hon skyndar sig till handdukarna.
- Vad? frågar jag oroligt.
Hon öppnar dörren med en slarvigt uppsatt turban och en handuk svept runt sig.
- Han kysste dig!
- Vaah? Hur faan kunde du höra det? Jag är väldigt förvånad.
- Jag har känt dig hur länge som helst, hur skulle jag inte kunna höra det? Jag bara vet sånt, men struntsamma, gick det bra? Asså själva dejten?
-  Allt var perfekt, förstås! Jag gick på dejt med Niall Horan, hur hade du trott att det skulle gå?
Hon ler medans hon drar in mig i badrummet.
- Varför duschar du nu? frågar jag förvirrat.
- Eeh, min dejt såklart! Gaah, jag ska ut med Zayn!!
- Men den är väl inte förrän imorn? frågar jag fortfarnde förvirrat.
- Asså, jag vet, men jag vill iallafall vara fräsh och ren! Tänk om vi sitter där och plötsligt, klantar jag mig? Usch, vad pinsamt jag lovar jag kommer skämma ut mig totalt!
Ella babblar på ordentligt.
- Gumman, är du nervös? frågar jag.
Hon tystnar och nickar.
- Väldigt.
- Vet du vad jag tror? För det första så tror jag att han föredrar tjejer som är vakna, jag vet hur du är och får inte du sova nu kommer du inte komma upp ur sängen imorn.
Ella nickar igen.
-Och för det andra kommer det gå jättebra, så länge du ser till att sova lite nu bara. Det var ju faktiskt han som frågade ut dig!
Jag leder henne till hennes sovrum och säger åt henne att gå och lägga sig.
Ellas perspektiv:
Jag vaknar klockan 9 och han skulle hämta upp mig utanför vårt hus klockan ett.
Jag skyndar mig in i badrummet för att dusha och raka benen. Jag är helt inne i mina egna tankar så när jag kommer går till köket efteråt i bara handduk och träffar Nathalie och Louis som är uppe och gör frukost blir jag väldigt förvånad. Jag småspringer in till mitt rum där jag har lagt fram tre olika outfits men eftersom jag har beslutsångest tar det en halvtimme att bestämma sig. Jag väljer en rosa stickad tröja och ett par shorts och går ut till de andra som äntligen har vaknat. Jag slänger i mig en liten skål med yougurt och special K och  går sedan in i badrummet för att fixa smink och hår. När jag är klart med det också är klockan redan halv ett. Tur att jag gick upp tidigt tänker jag innan jag går till Danielle för att fråga vad hon tycker om mina kläder.
Hon säger
- You look beautiful! och tittar menade på Liam som håller med plikttroget.
Jag brukar ALDRIG vara nervös för en dejt men nu sitter jag bara och stirrar på klockan. Till slut är klockan ett och jag får ett sms:
Hey!
I´m waiting for you down here, come down if you haven´t changed your mind ;)
I have some pretty good plans for today!
Zayn xx


Jag känner hur min puls börjar slå snabbare.
Det blev lite knasigt, men ganska lång iallafall! Hoppas ni är nöjda!
/Wendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0