Shot me out of the sky: Chapter 23

Jag nickar och börjar gå tillbaka till Emelie när jag känner en hand på min axel. Det är Zayn.

Jag tar honom i handen och drar ut honom på balkongen. När vi kommer ut ställer han sig mot staketet, jag vänder mig om och stänger dörren. Jag kollar på Zayn det ser ut som han är nervös för hans händer skakar, hans ögon lyser av oro. Tänk om han inte gillar mig? Det är kanske det han ska säga?! Jag sätter mig ner på en stol och stirrar rakt fram. Efter ett tag kommer Zayn och sättet sig på huk fram för mig.
-I don't know how to say this but I like you, more than friends. Would you wanna go on a date with me? Sa han och kollade in i mina ögon med en nervös och orolig blick.
Det är klart jag vill gå på dejt, han behövde inte ens fråga!
- Of course, I would love to! Sa jag och gick fram och pussade honom på kinden.
- Good, what about tomorow? Sa han med ett stort leende.
-That'd be great. Sa jag och kunde inte sluta le när vi till slut gick tillbaka in för att se vad som hände där inne.

Zayn perspektiv:

I was so nervous about asking her out, what if she sais no was all I could think. But she didn't, she said yes! I couldnt hide my big smile from the other and they seemed happy for me.



Danielle perspektiv:
* även danielle tänker på svenska!

Jag sätter mig på stolen som står i rummet. Hur kunde hon gå så fort fram? Om Harry sårar henne så pratar jag aldrig med honom igen! Efter någon minut kommer Liam in i rummet han tar sina armar runt mig, sen lyfter han upp mig så jag kan sitta i hans knä.
- What's up? Frågar han försiktigt.
- Nothing, Sorry I just overreacted about Emelie sleeping with Harry ... Maybe you could ask him how he feels about her? Säger jag trött.
- Yes, ofc! Svarar han och kysser mig innan han går och sätter sig bredvid Harry.

Vanessas perspektiv:

Vi går ut ur badrummet och alla som sitter i soffan tittar undrande på oss. Jag sätter mig försiktigt på soffkanten när Niall säger frågande
- Dont you want to sit with me?
Jag svarar glatt självklart och ger honom ett leende.
Nu tittar han nervöst på mig och lutar sig mot mig för att säga nåt.
- Ehm, I wonder if you would like to get a coffee with me when the movie is finished?
- Yeah,that sounds wonderful!! Säger jag, helt överlycklig men försöker att dölja min glädje. Jag lutar mig mot hans bröstkorg och ska precis försöka komma in i filmen när Zayn kommer in med Ella bakom sig. Plötsligt säger hon
-Han frågade ut mig!
På svenska och nu kan jag inte gömma min lycka längre. Jag flyger upp ur soffan och springer fram och kramar henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0