Shot me out of the sky: Chapter 23

Vanessa perspektiv:

Jag lutar mig mot hans bröstkorg och ska precis försöka komma in i filmen när Zayn kommer in med Ella bakom sig. Plötsligt säger hon
- Han frågade ut mig!
På svenska och nu kan jag inte gömma min lycka längre. Jag flyger upp ur soffan och springer fram och kramar henne.

Hon kramar om mig lika hårt efter ett tag skriker hon.
- Släpp mig jag kan inte andas!
- Haha okej! Sa jag och släppte henne. Precis då kommer Nathalie in från köket .
- Han frågade ut henne på dejt sa jag och pekade på Ella.
Hon började skrika och hoppa jag gjorde henne sällskap.
Alla i soffan kollar konstigt på oss efter någon minut skriker Harry.
- Why are you screaming?
Vi kollar på varandra och börjar skratta.
-Ehh we are just happy! Säger jag med ett stort leende på läpparna.
Louis börjar skratta sen reser han sig och börjar hoppa med oss.

Emilies perspektiv:

När jag sitter kvar ensam på toan hör jag helt plötsligt massor med skrik och skratt. Vilket får mig att le, men sen kommer jag på varför jag sitter ensam kvar. Varför är hon sur? Vi kanske gillar varandra tänker jag. Det är väll min ensak! Jag känner irritationen komma men sen kommer jag på hon är min bästa kompis hon vill bara mitt bästa. Jag reser mig från golvet och smyger fram till Ellas rum dörren är stängd.
Jag knackar försiktig på.
-Come in säger en röst efter ett tag.
Jag öppnar dörren och ser Danielle sitta i en stol son står i rummet.
-Hey... Säger jag försiktigt.
- Hey sorry for just running away!
-Don't worry It's okey! Sa jag.
-Liam asked Harry how he feelt about you.
När Danielle sa det så höll jag andan tänk om han inte gillar mig? Han kanske bara utnyttjade mig?
- He likes you! Sa hon med ett leende på läpparna.
Jag andades ut och fick världens största leende.
- You are werry cute together! Sa hon.
Jag sprang fram och kramade henne.
- Sorry sa hon och tittade mig i ögonen.
- I love you sa jag.
- Love you too.
Vi tog varandra i händerna och gick ut till don andra.

Vanessas perspektiv:

Filmen var snart slut och jag tror att det är första gången någonsin jag har velat att en bra film ska ta slut. Just nu kunde jag inte fokusera på något annat än att jag och Niall skulle på dejt efter filmen. Eller kan man kalla det en dejt? Ja det tycker jag, han frågade mig ju.

Äntligen är filmen slut och Niall ställer sig upp, tar min hand och börjar gå mot dörren.
- Bye! Sa vi båda när vi var framme vid dörren.
-Wooh, were are you going? Frågade Louis och några av killarna busvisslade.
Niall skrattade bara och svarade att vi skulle gå och fika. Vi gick ut ur lägenheten och började gå mot det närmaste kafét. Vi pratade på om allt från himmel till jord och hade riktigt trevligt. Jag glömde bort att det var Niall Horan jag pratade med utan såg honom bara som en trevlig kille som jag gillade.

Väl framme vid kafét beställde vi varsin kopp te och satt oss vid ett bord. Det var nästan tomt på kafét. Vi satt och pratade i nästan två timmar.
-Maybe we should go back now. Säger Niall och jag kollar på min mobil. Shit, 6missade samtal. Det var Ella och Natta som hade ringt.
-Yeah that's probably a good idea! Sa jag och vi går hem. Precis utanför dörren så tar Niall tag i min hand och vänder mig om så jag står med ryggen mot dörren. Jag stirrade in i hans gudomligt blåa ögon men blev avbruten av att hans läppar nudda mina. Kyssen var kort och när han tog bort ansiktet blev jag lite besviken. Han såg det och tog tag i min hand. Vi gick in för att se att alla somnat på soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0